Enter your keyword

Piękna Ty! – część I (suplementy)

Piękna Ty! – część I (suplementy)

Trzy rodzaje żelu do mycia twarzy (bo policzki przesuszone, strefa T przetłuszczona a ogólnie to jeszcze trzeba odżywić), maseczki z Morza Czarnego, pyłu wulkanicznego i zielonej glinki (patrz poprzedni nawias), kremy japońskie, szwedzkie, organiczne i wszystkie, jakich dusza zapragnie a na dodatek punktowe serum na niedoskonałości! Dalej – odżywki do włosów w liczbie trzech a do paznokci „tylko” czterech (na tym skończę wyliczać, bo zamiast wstępu zrobię artykuł)… a minimum dwa razy w miesiącu wizyta u kosmetyczki / fryzjerki / manicurzystki. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby tylko… było widać efekty.

Jeśli czasami łapiecie się na tym, że przy otwieraniu szafki z kosmetykami widzicie mnóstwo produktów, których denka nigdy nie zobaczycie? Są to te kosmetyki, które mają świetne recenzje (po prostu bestsellery na całym świecie), a u Was nie powodują żadnych zmian lub tylko pogarszają sytuację. Zadajecie sobie wtedy pytanie: co jest ze mną nie tak? Ja również zadawałam sobie to pytanie. I odpowiedzi na nie udzielił mi znajomy lekarz. Nawet nie wiecie, jaka byłam zdziwiona i rozgoryczona, że żaden inny specjalista nigdy nie wyszedł z inicjatywą poinformowania mnie o tym. Jestem tak szczęśliwa, widząc efekty, że chce się podzielić tym z całym światem!🙂

Po pierwsze – ogień krzyżowy!

Innymi słowy – walcz z dwóch stron. Nawilżanie skóry najdroższymi kremami nic nie pomoże, jeśli dziennie będziesz dostarczać do organizmu szklankę wody (i to jeszcze w formie kawy). Włosy i paznokcie nie będą poddawać się kuracjom odżywczym, jeśli nie będą miały dostarczanego budulca i energii do działania. Walka o piękno zaczyna się wewnątrz organizmu i środki stosowane powierzchniowo powinny ją wspomagać, a nie być jej podstawą. To oczywiście większość z nas wie. Jednak czy wiemy, że wystarczą 4 suplementy, aby nasze życie stało się łatwiejsze, zdrowsze i piękniejsze? Mam dla Was niezbędnik, który przetestowałam na sobie i najbliższych. Nie jestem specjalistą w dziedzinie farmacji, dlatego w poniższych opisach będę opierała się nie tylko na moim doświadczeniu związanym z suplementacją, ale też na danych technicznych z innych źródeł (również z ulotek konkretnych środków). Całą bibliografię znajdziecie na dole artykułu.

  • Calcium Pantothenicum (jelfa)

Suplement diety zawierający między innymi kwas pantotenowy (konieczny w przebiegu wielu procesów metabolicznych związanych z białkami, cukrami i węglowodanami). Jest bezpieczny i nie można go przedawkować (jedyne skutki uboczne zbyt dużej ilości w organizmie to lekka biegunka). „Kwas pantotenowy jest niezbędny dla każdej żywej komórki, ale w stanie wolnym rzadko występuje w przyrodzie”.

Skutki niedoboru: (jest ich wiele, ale wymienię tylko te, które nawiązują do artykułu): wypadanie włosów, przedwczesna siwizna, łysienie, zmiany skórne, uczucie pieczenia, pęknięcia skóry w kącikach ust i oczu, podatność na zakażenia, złe gojenie się ran.

Cena: od ok. 5,80 zł do 7,50 zł za 50 opakowanie (50 tabletek)

Dawkowanie / Przedawkowanie: pierwszy tydzień 2 tabletki dwa razy dziennie, następne dwa tygodnie 1 tabletka dwa razy dziennie a po czterech tygodniach jako suplement diety – 1 tabletka dziennie podczas śniadania. Ważne, aby przyjmować w trakcie posiłku – sprzyja to lepszemu wchłanianiu się do organizmu. Niemożliwe jest jego przedawkowanie.

Najtaniej: TUTAJ

  • Vitaminum A + E (medana)

„Witamina A reguluje wzrost i różnicowanie się nabłonków. Stosowana jest w leczeniu chorób skóry, między innymi trądziku, przewlekłych infekcji dróg oddechowych, przewodu pokarmowego oraz niektórych chorób oczu. Witamina E ma działanie przeciwutleniające.” Poza tym Witamina E przyspiesza gojenie ran, chroni komórki przed starzeniem (dzięki działaniu przeciwutleniającemu) oraz neutralizuje wolne rodniki. Poza tym łagodzi skutki szkodliwego działania promieni słonecznych na skórę,  Witamina A wpływa na wzrost i rozwój między innymi włosów i paznokci. Przyspiesza regenerację nabłonka.

Skutki niedoboru: witaminy A (rogowacenie i starzenie się skóry, podatność na infekcje, choroby skóry, bardzo przesuszona skóra na łokciach, kolanach, ramionach i udach), witaminy E (rogowacenie i wczesne starzenie się skóry, gorsze gojenie się ran).

Cena: od ok. 4,60 do 6 zł za opakowanie (40 tabletek)

Dawkowanie / Przedawkowanie: obie witaminy ciężko przedawkować. Jeśli jednak do tego dojdzie, mogą wystąpić następujące objawy: osłabienie mięśni, bóle głowy, zmęczenie, zaburzenia jelitowe i zaburzenia widzenia. Jednak aby przedawkować, trzeba byłoby długotrwale wprowadzać do organizmu ponad 1000mg witaminy na dobę. Zaleca się przyjmowanie w formie suplementu 1 tabletkę na dzień do śniadania.

Najtaniej: TUTAJ

  • Olimp Chela – Cynk

To suplement diety zawierający najlepiej przyswajalną formę cynku w postaci najwyższej jakości diglicynianu cynku. Nieodzowny przy okresach wzmożonego stresu, wysiłku fizycznego, stanach osłabienia organizmu, włosów, skóry i paznokci. Chroni składniki komórek przed uszkodzeniem oksydacyjnym.

Skutki niedoboru: nawet niewielki niedobór cynku prowadzi do wyniszczania organizmu. „Przede wszystkim osłabieniu ulegają mieszki włosowe, co powoduje wypadanie włosów, a przy ich wyrywaniu brak odczuwania bólu. Ponadto zauważalne są niekorzystne zmiany na skórze, takie jak trądzik czy rozstępy, a także pojawienie się tak zwanych zajadów, czyli pękającej skóry w kącikach ust. Może również ulec zwiększeniu liczba zmarszczek oraz nastąpić ogólne przyspieszenie procesu starzenia, ponieważ cynk bierze udział w produkcji kolagenu. Pod wpływem niedoboru tego mikroelementu powstałe rany goją się bardzo trudno i wymagają długotrwałego leczenia. Niekiedy niedobór powoduje nawet niedokrwistość, która ujawnia się często bladością skóry”.

Cena: ok. 6,50 zł za opakowanie (30 tabletek) w aptekach internetowych. Można go spotkać w sklepach dla sportowców, obok suplementów ale osobiście uważam, że są tam narzucone zbyt duże marże😉

Dawkowanie / Przedawkowanie: 1 kapsułka dziennie do śniadania (nie powinno się przekraczać tej dawki). Jednym z pierwszych objawów przedawkowania są wymioty. Następnie niedokrwistość, osłabienie, wzrost cholesterolu i inne.

Najtaniej: TUTAJ

  • Vitaminum B Compositum TEVA

To zestaw witamin grupy B biorących udział w przemianach węglowodanów, tłuszczów i białek. Skuteczność działania witamin z grupy B jest znacznie większa, gdy działają one w skojarzeniu. Organizm nie jest w stanie samodzielnie wytwarzać witaminy z grupy B i dlatego muszą być dostarczane regularnie w pożywieniu lub dzięki suplementom. Ten zestaw witamin pomaga przy stanach zapalnych skóry i błon śluzowych. Substancje czynne w tym zestawie to: witamina B1 (tiaminy azotan), witamina B2 (ryboflawina), witamina B6 (pirydoksyny chlorowodorek),  witamina PP (niacyna, PP) oraz pantotenian wapnia. Spotkałam się z bardzo dobrymi opiniami innego zestawu witamin – B Complex Plus z firmy Nutrilite – w opakowaniu znajdziemy 100 tabletek i zapłacimy za nie 72 zł (w internecie). Jak widzimy cena jest o wiele większa, ale w zamian dostajemy bardziej rozbudowany skład, w którym znajdziemy: B1, B2, B3, B5, B6, B9 oraz B12. Robi wrażenie, jednak osobiście go nie próbowałam, więc mogę wyrazić swojej opinii na jego temat.

Skutki niedoboru: B1 (zła przemiana węglowodanów, problemy ze spaniem), B2 (zaburzenie procesów przemiany materii oraz wzrostu, zły stan skóry, włosów i paznokci), B6 (stany zapalne skóry, łojotok), PP (choroba zwana pelagrą, powodująca między innymi stany zapalne skóry; łojotok, trądzik, liszaje).

Cena: ok. 4,50 zł za opakowanie (50 tabletek)

Dawkowanie / Przedawkowanie: producent zezwala na przyjmowanie 1 tabletki trzy razy dziennie. Polecam przyjmowanie takiej dawki przez pierwszy tydzień a po tym okresie obniżenie dawki do 1 tabletki do śniadania – czyli bezpieczna suplementacja organizmu.

Skutki przedawkowania: objawy uboczne pojawiają się bardzo rzadko i mają jedynie charakter alergiczny. Sporadycznie może dochodzić do skórnych zmian uczuleniowych, nudności i wymiotów. W pojedynczych przypadkach może powodować pieczenie i zaczerwienienie skóry, wysypkę, nagłe zaczerwienienie twarzy (nieznana częstość), pokrzywkę.

Najtaniej: TUTAJ

Podsumowując temat suplementów: miesięczna suplementacja organizmu będzie Cię kosztować 18,30zł (0,61 zł dziennie)! Wybierając linki do sklepów internetowych, w których dostaniecie powyższe suplementy, brałam pod uwagę nie tylko cenę za sam produkt, ale i cenę za wysyłkę. Ja jednak polecam zamówić wszystko w jednym sklepie, aby nie przepłacać za wysyłkę. Osobiście polubiłam aptekę internetową – Wapteka.pl lub Doz.pl ze względu na duży wybór innych ciekawych produktów.

Trzeba pamiętać również, że każdy organizm jest inny i posiada różnorodne zapotrzebowania. Jednak biorąc pod uwagę, że powyższe cztery produkty nie zaszkodzą, a mogą tylko pomóc – warto spróbować.

Po jakim czasie zauważymy efekty? Ja zauważyłam efekty już po 2 tygodniach codziennej suplementacji. Największe zmiany widziałam w kondycji włosów. Ich wypadanie się zmniejszyło. Zrobiły się gęstsze i mocniejsze. Paznokcie przestały się łamać – a były już tak miękkie, że mogłam je „wygiąć”.

Oczywiście skłamałabym mówiąc, że nie zmieniłam kompletnie swojego trybu życia, a jedynie łykam witaminy. Bo przecież…

Nie samymi suplementami człowiek żyje!

Bardzo ważne dla kondycji paznokci, skóry i włosów jest utrzymywanie zbilansowanej diety. Czasami ciężko jest jeść w zgodzie z organizmem, zwłaszcza jak ma się nieregularne godziny pracy (coś o tym wiem). Jednak spokojnie. Nic na siłę i nic od razu. Zmiana stylu życia musi być przeprowadzona stopniowo i w zgodzie ze sobą. Nie można zmusić się do zmian, a to z prostej przyczyny: nawet jeśli uda nam się sforsować swoje uprzedzenia i bariery to po dłuższym okresie zaczniemy nienawidzić tych zmian i będziemy podchodzić do gotowania / jedzenia jak do przykrego obowiązku. A przecież tak być nie może! Wszystko w zgodzie ze sobą i nic na siłę🙂

Ale o tym w kolejnych częściach – „zbilansowana dieta” i „słuchaj swojego ciała”.

Aby być na bieżąco z artykułami – zapraszam do polubienia mojego fanpage’a.

Bibliografia z części o witaminach:

poradnikzdrowie.pl
nazdrowie.pl
zdrowie.med.pl
doz.pl
olimp-labs.com
witaminy-mineraly.choroby.biz
teva.pl
blogkokoszki.eu

One Comment

  1. JamesErype
    Sty 18, 2018

    Doskonale trafiony wpis.
    Swietna informacja.
    Przenikliwy i dobrze zrobiony artykuł.

Post Your Comment

Your email address will not be published.